مزایای بازی کردن کودکان در پارک ها و فضای پارک

بهترین رو در هر حوزه ای به شما معرفی میکنیم

مزایای بازی کردن کودکان در پارک ها و فضای پارک

بازی کودکان در فضای باز نه تنها آنها را با طبیعت و ماجراجویی آشنا می کند، بلکه به رشد مهارت های بدنی کودکان نیز کمک می کند. در این شرایط کودکان آزادی بیشتری برای بازی و دویدن دارند.

این نوع فعالیت های بدنی سلامت جسمی و آمادگی جسمانی کودکان را بهبود می بخشد. همچنین عزت نفس کودکان را افزایش می دهد و به آنها فرصتی برای ابراز وجود می دهد. در ادامه این مقاله به فواید و مزایای بازی کودکان در بیرون از خانه و پارک می پردازیم و شما را با انواع بازی های مناسب برای کودکان در فضای باز آشنا می کنیم. پس با ما همراه باشید



فواید بازی کودکان در پارک و بیرون از خانه

طبق تحقیقات مشخص شده است که بازی در پارک هم برای رشد جسمانی و هم برای مهارت های حرکتی کودک بسیار مهم و ضروری است! علاوه بر این باعث افزایش یادگیری، جذب ویتامین D لازم، افزایش سلامت بینایی و ذهن کودک می شود و به همین دلیل بسیار مهم است.

به طور کلی قدم زدن در پارک نه تنها سرگرمی خوبی برای کودکان است، بلکه یک فعالیت ضروری برای آنهاست. بازی در پارک مزایا و فواید مهم بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.



• بهبود سلامت جسمانی کودکان
به طور کلی پارک رفتن یا گذراندن وقت در فضای باز باعث بهبود سلامت روحی و جسمی کودکان می شود! بازی کودکان در فضای باز تاثیر مستقیمی بر وزن، قدرت بدنی، توانایی ها و مهارت های کودکان دارد و همچنین می تواند از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند.

البته باید شرایط حضور بچه ها در بیرون از خانه فراهم شود! در صورت لزوم بهتر است قبل از بروز مشکلات زیاد از وسایل حفاظتی مانند کلاه های سخت و زانوبند استفاده کنید.

وقتی بچه ها بیرون از خانه و در فضایی مانند پارک ها بازی می کنند، می توانند آزادانه فعالیت های مختلفی مانند پریدن، دویدن، بالا رفتن از وسایل بازی و ... انجام دهند و این باعث افزایش هماهنگی و تعادل کودکان می شود.


• افزایش مهارت های اجتماعی کودکان
بازی و فعالیت در پارک و بیرون از خانه علاوه بر تقویت قوای بدنی کودکان، مهارت های اجتماعی آنها را نیز افزایش و تقویت می کند! وقتی بچه ها در خانه بازی می کنند، باید با خواهر و برادر یا دوستان خود برای جلب توجه رقابت کنند!

این در حالی است که کودکان فضای کافی برای اجرا در محیط بیرون از خانه دارند و بنابراین نیازی به جلب توجه با رقابت با دیگران ندارند. کودکان می توانند فعالیت های بیشتری را در خارج از خانه انجام دهند و بیشتر خودنمایی کنند.

این را هم باید اضافه کرد که بازی کودکان در پارک یا محیط بیرون از خانه باعث افزایش خودآگاهی آنها می شود! مهارت های استدلال در کودکانی که تجربه بازی در خارج از خانه را دارند قوی تر است.


• درک ارزش طبیعت
کودکانی که زمان بیشتری را در خارج از منزل به خصوص در طبیعت می گذرانند، می توانند بهتر و بیشتر به این محیط عادت کنند. کودکان با بازی در محیط و طبیعت یاد می گیرند برای محیط زیست ارزش قائل شوند. بر اساس آمار به دست آمده، حدود 87 درصد از کودکانی که بیرون از خانه و در طبیعت بازی می کنند، در بزرگسالی نیز عشق خود را به طبیعت حفظ می کنند. علاوه بر این، حدود 84 درصد از این افراد همچنان محیط زیست را اولویت مهمی در زندگی می دانند.


• تقویت ارتباط با کودکان دیگر
مطالعات مختلف نشان داده است که کودکانی که با دوستان خود در خارج از خانه و در پارک ها بازی می کنند، کمتر دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می دهند. انجام بازی های گروهی مانند هفت سنگ، گام هوایی و فوتبال باعث افزایش همدلی و حل مسئله در کودکان می شود.

این مشکل باعث می شود که درک کودکان قوی تر شود و دوستی و همدلی جایگزین تمسخر و قلدری شود.

البته این را هم باید اضافه کرد که دعوای بچه ها بر سر توپ یا سرسره زدن طبیعی است و این دعواها خیلی زود به آشتی تبدیل می شود!

فعالیت های مناسب برای کودکان در پارک
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد تجهیزات مدرن و الکترونیکی و امکانات بازی، کودکان کمتر رغبتی به انجام بازی های گروهی در فضای باز مانند پارک ها و... دارند.

همچنین باعث می شود بچه ها ندانند بیرون از خانه چه بازی کنند. در این بین والدین می توانند از خلاقیت و برنامه ریزی خود استفاده کنند تا کودکان از فضاهای بزرگی مانند پارک لذت بیشتری ببرند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با شما تعدادی از مهم ترین و لذت بخش ترین فعالیت ها برای تفریح ​​و بازی کودکان را به شما معرفی می کنیم.

• تجهیزات زمین بازی در پارک
شما می توانید به راحتی و به راحتی کودک مورد علاقه خود را در محوطه زمین بازی پارک کنید تا بتواند با دوستانش از بازی لذت ببرد.


• قایم موشک
قایم بشک یکی از جذاب ترین و بهترین بازی های کودکانه است! فرزندتان را تشویق کنید تا با دوستانش تگ بازی کند و اگر دوست دیگری ندارد، به تنهایی با او بازی کنید.

نحوه انجام این بازی به این صورت است که یکی از بازیکنان به صورت تصادفی انتخاب می شود و چشمان خود را می بندد تا یک عدد را بشمارد. در این بین بازیکنان دیگر پشت اشیاء مختلف مانند وسایل ورزشی پارکی، چراغ های پارکی یا حتی درختان پنهان می شوند تا نتوانند آنها را پیدا کنند.


• مسابقه بازی
همچنین برای افزایش علاقه فرزندتان به ورزش و تناسب اندام می توانید مسابقات ورزشی را در بین کودکان در پارک برگزار کنید. مثل اینکه چه کسی می تواند سریعتر بدود یا چه کسی می تواند با یک توپ فوتبال در یک دقیقه روپیه های بیشتری به دست آورد و…

شما همچنین می توانید از پیشنهادات کودکان در این مسابقات استفاده کنید.


• به ابرها نگاه کردن
یکی دیگر از سرگرمی های جالب با کودکان، تماشای ابر است. با خیال راحت و بدون نگرانی روی زمین دراز بکشید و از فرزندتان بخواهید همراه شما به آسمان خیره شود. سپس از او بخواهید که شکل ابرها را شرح دهد. همچنین باعث افزایش خلاقیت کودکان می شود.


آخرین کلمه
فرقی نمی کند فرزند شما در چه سنی باشد! مهم است که او را تشویق کنید که برای مدت طولانی تری بیرون بازی کند و تا حد امکان از تلفن، تلویزیون و غیره دوری کند. کودک مورد علاقه شما می تواند با دوستانش به صورت گروهی بازی های مختلفی انجام دهد و مهارت های خود را تقویت کند.

بسیار مهم است که زمانی را در فضای باز با کودک خود به پیرایش درختان، جمع آوری برگ ها و غیره بگذرانید. به طور کلی این کار باعث رشد و تقویت قوه تخیل، ابتکار و هوش کودک می شود.



سوالات متداول
مزایای بازی کودکان در بیرون از خانه چیست؟
بازی در فضاهای باز مانند پارک، مهارت های حل مسئله را در کودک تقویت می کند و خلاقیت او را بسیار توسعه می دهد.

بهترین بازی های فضای باز برای بچه ها چیست؟
از بهترین بازی های بچه ها می توان به قایم بشاک، فوتبال، هفت سنگ، گل بازی و ... اشاره کرد. همه این مسابقات می تواند مهارت های فردی و اجتماعی کودک شما را تقویت کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.